Syltbullebloggen

torsdag 2 juni 2005

Fem freblade foreller

Väster om öster ligger en liten låda jag brukar rådfråga när det är dags för vårstädning. Döm av min förvåning när jag om två veckor sedan återkom, bara för att finna att i stället för en låda låg där Strybel och vreblade tonfisk! Visst kan det anses vara åt det meblade hållet att antaga att jag, bemödad att i åtanken reflektera över den i stunden varande fraktalen, skall överlämna min observabla fretansstekel bara för att herr Kaka ska få känna sig accepterad i sfären, men att dessutom begära en uppgifvelse av pistagemöblemanget anser jag tyda på en alldeles för etablerat befängd taburett, på gränsen till potatis.
Det är därför jag härmed begär att framtida inlämningar av för tidigt inrättade bakläxor även i bebådelsen skall taga hänsyn till om det verkligen är plausibelt att Toder, men inte Bleber, får äta sin andel kateder med vare sig stenar eller glashus att rätta sig efter. Det kan ju nämligen förefalla sig aningen vertikalt.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home