Syltbullebloggen

onsdag 30 november 2005

Nu skulle det allt smaka

Jag satt och grävde mig en smörklick när Abel plötsligt steg ut ur min garderob (som förövrigt heter på toder). Han frågade om det fanns möjlighet att stryyyyyyyyla i flaskan, eftersom han hette så febresklat öra.
Då svarade jag att om han ska stå där och heta i min vestibul, kan han lika gärna packa rebelsebeväskan och kratta löfv vader som helst men ¬här! Nu så här i strybeltider kan man lätt ana att man skulle få en bevestrad motreplik, men i stället vreblade han enn (= en och endast en) gurka med pålägg. Detta skulle han inte ha gjort! Ty (ovetandes om fryspunkten för ägg) går det, endast med töskern och en linjal, att räkna ut att ägget fryblar fast på pålen om man jeblar dem i samma traktor vid denna tidpunkt på året. Därför, efter jag knäckt Abel (ja, han var ju så knäcktabel RPGSMAA), skulle det smaka med en smetel!